La por a volar

(hi ha una entrada posterior:  Fobies-Realitat virtual amb EMDR i hipnosi clínica)

En Lluís es un noi d’uns 22 anys i té un problema. Li fan molta por els avions. La por que té és tanta que no en vol agafar cap. Això fins ara no li molestava, però ara veu que no pot anar amb els seus amics de viatge. Es vol treure aquesta por.

Possible solució :
Per tots aquells que tingueu por als avions, però també es pot pensar per
d’altres pors que tingueu (no totes, vigileu si teniu por a la sang, no es pot intentar resoldre per aquest sistema), que us sembla que us supera i que no podeu afrontar-la, us explicaré com es pot solucionar. Millor si busqueu un psicòleg que us ajudi, segur que us anirà més be :

Cal que tingueu present que la por als avions (ens centrarem en aquesta por) es degut a alguna experiència desagradable que vas tenir i que potser no recordes, o a alguna persona molt propera a tu. Per tant el que hem de treure es aquesta ansietat que et provoca el pujar a un avió. El que has d’aprendre es una resposta diferent, oposada a la ansietat.

En primer lloc has d’aprendre a relaxar-te (dies endarrera vaig explicar un dels sistemes de relaxació, ho pots provar), has de practicar cada dia per agafar practica. Quan ja en saps, podràs començar a treballar per reduir l’ansietat.

Fes-te una llista de deu situacions que et provoquem ansietat de menys a més (per exemple, com a menys potser es veure un avió dibuixat, i com a més es estar pujat dintre l’avió i que es mogui molt).

Ara hauràs de començar la pràctica pròpiament dita, has de relaxar-te i has d’imaginar la situació que hagis posar un últim lloc de la llista, la de menys ansietat (seguint l’exemple imagina’t un avió dibuixat). Has d’estar relaxat i has d’aconseguir que quan imaginis l’avió dibuixat no et provoqui ansietat.

Quan hagis practicat durant uns dies i ja no et provoqui cap por, pots passar a la segona situació de la llista, i així progressivament fins arribar a l’últim punt.

Has de tenir en compte que el que practiques es a imaginar situacions, que no les vius de veritat, però com si ho fessis. Si dubtes de la utilitat del sistema, només cal que quan estiguis relaxat imaginis una llimona partida per la meitat, llavors, pensa que l’estàs llepant i que estàs notant el gust de la llimona. Ara para’t un moment i analitza què estàs sentint en aquest moment; Segur que estàs fent saliva. Doncs això et demostra que amb la imaginació podem aconseguir moltes coses.

Explicació :
Intentar superar la fòbia als avions a través de la desensibilització sistemàtica a través de la imaginació.

Etiquetat amb: ,
Publicat a Ansietat, salut

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Consultes gratuïtes de Logopèdia
Ens podeu fer consultes gratuïtes de Logopèdia infantil o d'adults aquí

Les respostes us les donarà la Carla Contreras, Logopeda del centre Lluveras Psicologia
categories
Canal del Youtube
Consulteu mes videos en el nostre Canal
arxiu