Controla l’angoixa. Ajuda’t amb la meditació

En un altre post es va comentar com podíem aprendre a relaxar-nos, Saps relaxar.te? Avui, comentarem una meditació per calmar i relaxar la ment:

En els moments puntuals que t’apareix l’angoixa, quan et sembla que perds el control, intenta no lluitar-hi en contra. Les angoixes comencen essent petites i arriben a un moment màxim, fins que disminueixen. Apareixen i desapareixen sense saber quan i com ho faran.

Un bon sistema per poder superar aquestes situacions és no voler lluitar en contra d’elles. simplement quan et passi atura’t, respira fons i analitza el què estàs sentint en aquell moment. Fitxa’t en el teu cos. Has de saber on naixen aquestes angoixes, a l’estómac? al cor? al ….etc. concentra’t en aquesta zona i intenta saber si tens la musculatura tensa. Procura relaxar-la. Concreta quina zona està patint l’atac i acompanya-la mentalment.

Notaràs que l’angoixa, va i ve, i que al cap d’una estona anirà desapareixen. Només és això, quan et passi deixa que l’angoixa vagi fent, no vulguis lluitar-hi en contra. Ves-la acompanyant i no et posis nerviós, tard o d’hora et passarà.

Per anar entrenant-nos una mica (aniria bé que ho practiquéssim una mica cada dia), us poso aquest vídeo que l’he vist a la pàgina Otramedicina.com m’ha semblat molt útil per anar començant

Si voleu, també en el programa programa l’Ofici de viure de Catalunya Radio fan cada dia Un minut de meditació fet pel monjo budista Ricard Rotllan.


Etiquetat amb: ,
Publicat a meditació
5 comentaris a “Controla l’angoixa. Ajuda’t amb la meditació
  1. Personatja ha dit:

    Em posa dels nervis aquesta veu

  2. Pilarll ha dit:

    La intenció del vídeo és justament el contrari, que et calmi.
    Quin èxit!

  3. Personatja ha dit:

    jajajja si si, ja m’ho imagino però no he pogut ni escoltar-lo vint segons seguits. Una veu més dolça potser…

  4. Maria Rosa ha dit:

    Estic massa apurada i no am marxa , ja me pres 3 diazepans de 5gm i no marxa … Fa 20 anys que pateixo aquests atacs d’engoixa , ja no puc més

  5. Pilar Lluveras ha dit:

    Hola Maria Rosa,
    Has de veure els atacs d’angoixa com un indicador que has de fer un anàlisi de la teva vida: Es com si tinguessis una pedra a la sabata, si només et poses una tirita on tens la ferida no soluciones res, el que has de fer es buscar la pedra i treure-la. Entens?
    Estaria be que anessis a un psicòleg i fessis una feina psicològica. T’ajudarà, de veritat!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Consultes gratuïtes de Logopèdia
Ens podeu fer consultes gratuïtes de Logopèdia infantil o d'adults aquí

Les respostes us les donarà la Carla Contreras, Logopeda del centre Lluveras Psicologia
categories
Canal del Youtube
Consulteu mes videos en el nostre Canal
arxiu