Aprèn a organitzar-te el temps

Final de les vacances. Ara comencem a organitzar-nos pel nou curs que comença. Moltes vegades ens carreguem de més feines de les que en realitat podem fer. Intentar evitar-ho és el millor per no generar tensions i preocupacions excessives.

Com saber si estem fent més feina de la que podem? Fem el Registre d’Activitats diàries que consisteix en apuntar en una primera columna totes les activitats realitzades al llarg del dia, en una altra columna les activitats que no s’han pogut realitzar durant aquell mateix dia encara que les teníem programades per fer. I en l’última les coses que ens haurien agradat fer però per manca de temps no s’han fet.

Si ens adonem que en la segona columna (llista de coses que volíem fer i no hem pogut) i també en la tercera (coses que voldríem fer però no podem per manca de temps) és molt llarga, gairebé segur que tenim o tindrem aquest problema aviat.

Com solucionar aquesta manca de temps? Cal en primer lloc que ens marquem els objectius que volem aconseguir. És millor, de moment fer-los dia a dia, per tant començarem fent una llista del que volem fer durant el dia. Marcarem per ordre d’importància cada una de les activitats per tal de preveure el dia segons aquest ordre.

Hi ha gent que pot pensar que tenir un horari tant marcat encara pot ser més estressant és per això que la llista ens l’hem d’adaptar a la nostra forma de ser, és a dir que per algú serà millor tenir un horari concret, i per d’altres simplement sabent les prioritats ja n’hi ha prou.

Durant els primers dies, als migs dies és revisarà la llista de les prioritats que s’han marcat per veure si s’està seguint el pla establert. Evidentment al final del dia si s’han aconseguit tots els objectius del dia ens podem felicitar a nosaltres mateixos.

Mica en mica anirem organitzant-nos el temps amb objectius més llargs, però sense perdre de vista les activitats diàries.

Etiquetat amb: ,
Publicat a aprenentatge, conducta
2 comentaris a “Aprèn a organitzar-te el temps
  1. quim ha dit:

    Considero un òptim punt de partida.El tem dels objectius, per a gent entrada en edat , 50 anyets, és una cosa abstracta, que per cert la gent jove ho té més clar, siguin els que siguin i donant prioritats, també siguin les que siguin.Nosaltres , ens pedem més per les branques o anem seguint a pas discontinuu, el que fa que ens dispersem en les funcions.
    Per això haurem de posar en marxa mecanismes com el que proposeu, que no es gens difícil, i en canvi és prou visualitzador de les coses fetes , les que fem , i com les fem.
    Gràcies, i estarem pendents dels primers resultats.

  2. Pilarll ha dit:

    Si, Quin, però tant és per la gent jove com la gran, més aviat és per evitat voler fer més coses de les que en realitat podem fer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Consultes gratuïtes de Logopèdia
Ens podeu fer consultes gratuïtes de Logopèdia infantil o d'adults aquí

Les respostes us les donarà la Carla Contreras, Logopeda del centre Lluveras Psicologia
categories
Canal del Youtube
Consulteu mes videos en el nostre Canal
arxiu