El feedback

El feedback o retroalimentació és comunicar, tant de forma verbal com no verbal, a una altra persona sobre la seva conducta i com ens afecta a nosaltres el seu comportament, és a dir, és la manera de dir-li a l’altra persona quins comportaments pot continuar fent i quins ha de modificar, segons el nostre punt de vista (exemple: que bé que has fet això).

Amb el feedback o retroalimentació pots anar reforçant al mateix temps que intentes que modifiqui alguna cosa (“que bé que has fet aquesta feina, demà pots tornar a fer-la començant per l’altra costat i sense posar-hi…” en aquest cas has reforçat el comportament al mateix temps que has introduït un canvi que la persona gairebé segur que acceptarà de bon grat).

Hi ha cinc principis de reforçament que ajuden a enfortir i millorar:

  • Donar el feedback immediatament després de la conducta.
  • Concretar exactament el reforçament.
  • Reforçar el procés.
  • Reforçar a la persona.
  • No confondre reforçament amb expectatives.

Investigadors de la Universitat d’Indiana van realitzar un estudi per saber com afectava el feedback o retroalimentació a les persones. Es suggeria que la retroalimentació jugava un rol molt important a l’hora de prendre decisions.

Els resultats van confirmar que els participants responien diferent segons si se’ls hi donava retroalimentació o no. Si no en rebien les persones sospesaven més les diferents probabilitats a l’hora d’actuar, cosa que no passava si se’ls recolzava.

Quants feedbakcs has donat i has rebut avui?

Etiquetat amb:
Publicat a conducta

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

*

Consultes gratuïtes de Logopèdia
Ens podeu fer consultes gratuïtes de Logopèdia infantil o d'adults aquí

Les respostes us les donarà la Carla Contreras, Logopeda del centre Lluveras Psicologia
categories
Canal del Youtube
Consulteu mes videos en el nostre Canal
arxiu